Poduzeće se bavi
uslužnom djelatnošću. Specijalizirano je za usluge čišćenja i održavanja te se
specijaliziralo za velike proizvodne hale i nebodere. U svom poduzeću ima
zaposleno 10 radnika sa NKV spremom čiji je zadatak obavaljati zadatke koji su
postavljeni od strane menadžmenta, a koji su ovisni o ugovoru koji je
menadžment potpisao s nekon drugom tvrtkom. Tvrtka je dobro organizirana,
svojim zaposlenicima daje jasne zadaće, sva zakonska davanja daje u roku, ima
potpisan koektivni ugovor koji radnicima jamči isplatu božičnice, dara za
djecu, trinaeste plaće u kalendarskoj godini. Tvrtka je također uspješna i u
poslovnom smislu i u posljednje dvije godine ostvarivala je profit na kraju
obračunske godine, a u svrhu otplate svojih obveza nije morala dizati
kratkoročne kredite.
Ipak, tvrtka ima
nemotivirane radnike i susreće se s problemom ispunjavanja postavljenih ciljeva
na vrijeme. Radnici su nemotivirani i nije im stalo do posla. Kako bi povećala
motiviranost radnika tvrtka je zadužila odjel ljudskih resursa za pripremi
nekoliko ideja za povećanje motiviranosti.
Odjel ljudskih
resursa pred menadžment predstavio je slijedeće ideje:
·
Plan 1. – Povećanje plaća svim članovima tima za
održavanje. Odlučila se za financijsku izravnu motivacijsku tehniku. Tvrtka bi
svojim zaposlenicima jednako povećala plaće za isti postotak svima bez obzira
na uspješnost i pirstup poslu.
·
Plan 2. – Osiguranje povlastica prilikom
kupovine stambenog kredita. Odlučila se za neizravnu financijsku tehniku.
Tvrtka bi putem kreditne linije s velikom poslovnom bankom svojim zaposlenicima
omogućila povoljniji kredit s duljim rokom otplate.
·
Plan 3. – Tvrtka bi svojim zaposlenicima
osigurala mogućnost napredovanja svakih 6 mjeseci ovisno o njihovim zaslugama.
·
Plan 4. – Klizno radno vrijeme. Tvrtka bi svojim
zaposlenicima omogućila biranje između smjena tijekom dana.
Menadžment je
razmatrao sve ideje i zaključio:
·
Prvo su odbili Plan 4. Klizno radno vrijeme nije
moguće unutar zajedničkog tima kojem je
poanta da zajedno obvljaju zadatke. Npr. dok jedan radnik čisti veliki otpad
ili neke određene proizvodne hale, drugi član tima može brisati, treći polirati
itd. Da se omogućilo klizno radno vrijeme, postojala je mogućnost da će u nekoj
smjeni radnik biti sam što umanjuje efikasnost u upravlju vremenom.
·
Menadžment je zatim odbio Plan 2. Smatrali su da
ova ideja nije loša, ali su malo razmislili i shvatili da većina njihovih
zaposlenika je starija od 40 godina i dolaze iz mmanjih mjesta izvan Osijeka.
Većina njih ima regulirano stambeno pitanje i smatraju da ovakav plan za motivaciju,
koji bi radnicima dao do znanja da menadžment vodi računa o njima, ne bi imao
veliki odjek i samim time radnici ne bi bili više motivirani.
·
Razmatrali su Plan 1. i Plan 3. Zagovornici
Plana 3. su smatrali: mogućnost napredovanja motivira da se radnik više
angažira tijekom rada a menadžment koji je zagovarao Plan 1. je smatrao da
tvrtka ne može svakih 6 mjeseci raditi promoviranje radnika. Smatrali su da
imaju prostora za jednu promociju tijekom dvije godine( jer su htjeli da
organizacijska struktura i dalje bude što plića i što jednostavnija). Zagovornici Plana 1. su smatrali da svaki
radnik želi veću plaću, ali nikako se nisu mogli složiti koji bi to iznos bio i
kako bi to motiviralo radnike na duži rok da se dokazuju ako im se jednokratno
poveća plaća za stalno.
Na kraju su se odlučili
za revidirani Plan 1. Odlučili su da će veća novčana sredstva izdvajati za
plaće, ali na način da neće svima biti povećana plaća. Povećanje plaće će se
vršiti svaka tri mjeseca, ali onim članovima tima koji se pred menadžmentom
iskažu u ispunjavanju ciljeva iznad postavljene norme, koji svojim radom budu
pružali maksimum, o čemu bi računa vodio voditelj tima. Kako bi osigurali da se
ljudi stvarno trude ispuniti postavljene ciljeve za povećanje plače, dogovorili
su 15 % -tno povećanje plače na narednih 3 mjeseca kada bi se opet birali
zaposlenici koji su zadovoljili postavljene norme.
Nema komentara:
Objavi komentar