četvrtak, 14. lipnja 2012.

Primjer iz prakse za motiviranje zaposlenika


Poduzeće se bavi uslužnom djelatnošću. Specijalizirano je za usluge čišćenja i održavanja te se specijaliziralo za velike proizvodne hale i nebodere. U svom poduzeću ima zaposleno 10 radnika sa NKV spremom čiji je zadatak obavaljati zadatke koji su postavljeni od strane menadžmenta, a koji su ovisni o ugovoru koji je menadžment potpisao s nekon drugom tvrtkom. Tvrtka je dobro organizirana, svojim zaposlenicima daje jasne zadaće, sva zakonska davanja daje u roku, ima potpisan koektivni ugovor koji radnicima jamči isplatu božičnice, dara za djecu, trinaeste plaće u kalendarskoj godini. Tvrtka je također uspješna i u poslovnom smislu i u posljednje dvije godine ostvarivala je profit na kraju obračunske godine, a u svrhu otplate svojih obveza nije morala dizati kratkoročne kredite.
Ipak, tvrtka ima nemotivirane radnike i susreće se s problemom ispunjavanja postavljenih ciljeva na vrijeme. Radnici su nemotivirani i nije im stalo do posla. Kako bi povećala motiviranost radnika tvrtka je zadužila odjel ljudskih resursa za pripremi nekoliko ideja za povećanje motiviranosti.
Odjel ljudskih resursa pred menadžment predstavio je slijedeće ideje:
·         Plan 1. – Povećanje plaća svim članovima tima za održavanje. Odlučila se za financijsku izravnu motivacijsku tehniku. Tvrtka bi svojim zaposlenicima jednako povećala plaće za isti postotak svima bez obzira na uspješnost i pirstup poslu.
·         Plan 2. – Osiguranje povlastica prilikom kupovine stambenog kredita. Odlučila se za neizravnu financijsku tehniku. Tvrtka bi putem kreditne linije s velikom poslovnom bankom svojim zaposlenicima omogućila povoljniji kredit s duljim rokom otplate.
·         Plan 3. – Tvrtka bi svojim zaposlenicima osigurala mogućnost napredovanja svakih 6 mjeseci ovisno o njihovim zaslugama.
·         Plan 4. – Klizno radno vrijeme. Tvrtka bi svojim zaposlenicima omogućila biranje između smjena tijekom dana.
Menadžment je razmatrao sve ideje i zaključio:
·         Prvo su odbili Plan 4. Klizno radno vrijeme nije moguće unutar  zajedničkog tima kojem je poanta da zajedno obvljaju zadatke. Npr. dok jedan radnik čisti veliki otpad ili neke određene proizvodne hale, drugi član tima može brisati, treći polirati itd. Da se omogućilo klizno radno vrijeme, postojala je mogućnost da će u nekoj smjeni radnik biti sam što umanjuje efikasnost u upravlju vremenom.
·         Menadžment je zatim odbio Plan 2. Smatrali su da ova ideja nije loša, ali su malo razmislili i shvatili da većina njihovih zaposlenika je starija od 40 godina i dolaze iz mmanjih mjesta izvan Osijeka. Većina njih ima regulirano stambeno pitanje i smatraju da ovakav plan za motivaciju, koji bi radnicima dao do znanja da menadžment vodi računa o njima, ne bi imao veliki odjek i samim time radnici ne bi bili više motivirani.
·         Razmatrali su Plan 1. i Plan 3. Zagovornici Plana 3. su smatrali: mogućnost napredovanja motivira da se radnik više angažira tijekom rada a menadžment koji je zagovarao Plan 1. je smatrao da tvrtka ne može svakih 6 mjeseci raditi promoviranje radnika. Smatrali su da imaju prostora za jednu promociju tijekom dvije godine( jer su htjeli da organizacijska struktura i dalje bude što plića i što jednostavnija).  Zagovornici Plana 1. su smatrali da svaki radnik želi veću plaću, ali nikako se nisu mogli složiti koji bi to iznos bio i kako bi to motiviralo radnike na duži rok da se dokazuju ako im se jednokratno poveća plaća za stalno.
Na kraju su se odlučili za revidirani Plan 1. Odlučili su da će veća novčana sredstva izdvajati za plaće, ali na način da neće svima biti povećana plaća. Povećanje plaće će se vršiti svaka tri mjeseca, ali onim članovima tima koji se pred menadžmentom iskažu u ispunjavanju ciljeva iznad postavljene norme, koji svojim radom budu pružali maksimum, o čemu bi računa vodio voditelj tima. Kako bi osigurali da se ljudi stvarno trude ispuniti postavljene ciljeve za povećanje plače, dogovorili su 15 % -tno povećanje plače na narednih 3 mjeseca kada bi se opet birali zaposlenici koji su zadovoljili postavljene norme.

Nema komentara:

Objavi komentar